• Voor 15:00 uur besteld, morgen in huis *
  • Gratis verzending vanaf € 45,-
  • Veilig en snel betalen met iDeal & Klarna

Omega 3 Vetzuren

Sorteren op:
  • Bi-Omega 1000 (90 capsules)

    46,95
    In winkelmand
  • Bi-Omega 500 (90 capsules)

    33,95
    In winkelmand
  • Bonusan Krillolie 500 mg (60 softgels)

    36,95
    In winkelmand
  • Bonusan Levertraan Forte (120 capsules)

    18,95
    In winkelmand
  • Bonusan Omega 3 (90 softgels)

    22,90
    In winkelmand
  • Groenlipmossel extract VitOrtho (60 capsules)

    22,95
    In winkelmand
  • Möllers Levertraan Citroen (250 ml)

    19,95
    In winkelmand
  • Möllers Levertraan Naturel (250 ml)

    19,95
    In winkelmand
  • Möllers Levertraan Tutti Frutti (250 ml)

    19,95
    In winkelmand
Bijproducten:
  • Vitamine C-500 (100 kauwtabletten)

    14,95
    In winkelmand
  • Vitortho Weerstand Formule (60 capsules)

    19,95
    In winkelmand
  • Biohcg Original – 24 dagen

    122,50
    In winkelmand
  • Biohcg Original – 12 dagen

    69,95
    In winkelmand

Wat zijn Omega 3 Vetzuren

Tweemaal per week vis eten, waarvan minimaal één keer vette vis. Zo luidt het advies om voldoende Omega 3 vetzuren binnen te krijgen. Lukt dit om de een of andere reden niet, of lust je geen vis: dan biedt suppletie de oplossing! Want voldoende Omega 3 vetzuren zijn goed voor je hart en voor je bloedvaten.

Als we het hebben over Omega 3 vetzuren dan hebben we het meestal over de 3 bekendste, namelijk;

  • Eicosapenthaeenzuur (EPA), voornamelijk in vis en schaal-en schelpdieren.
  • Docosahexaeenzuur (DHA), voornamelijk in vis en schaal-en schelpdieren.
  • Alfa-linoleenzuur (ALA), voornamelijk in plantaardige oliën.

 

Omega 3 vetzuren zijn meervoudig en onverzadigde vetzuren die onder andere goed zijn voor het hart, je bloeddruk, de hersenen, cholesterol en je gezichtsvermogen.

DHA en EPA, wat is het verschil?

DHA en EPA zijn visvetzuren die vooral te vinden zijn in vette vissoorten zoals makreel, zalm en haring. De gezondheidsraad adviseert om 1 keer per week een vette vis te eten. Houd je niet van vis of haal je deze adviesdosering niet? Dan is een Omega 3 visolie supplement aan te bevelen. In ons assortiment vind je de beste visolie supplementen. DHA en EPA zitten ook in groenlipmossellevertraan en krillolie.

ALA essentieel want je lichaam kan het zelf niet aanmaken!

ALA (Alfalinoleenzuur) is een plantaardige omega 3 vetzuur. Dit is een essentiële. Een ‘essentiële’ houdt in dat je lichaam dit niet zelf kan aanmaken. Met andere woorden: je moet het via je voeding binnen krijgen. ALA vinden we voornamelijk terug in voedingsbronnen zoals:

  • Lijnzaadolie
  • Walnoten
  • Raapzaad of koolzaad
  • Sojaolie
  • Sommige plantaardige margarines

 

Hoe merk ik dat ik een tekort heb

  • Vaak en snel vermoeid?
  • Veel dorst en vaak urineren?
  • Heb je een droge huid?
  • Is je geheugen slecht?
  • Heb je vaak stemmingswisselingen?
  • Kamp je met een depressie?
  • Heb je last van ontstekingen en/of pijnklachten of ben je infectiegevoelig?
  • Heb je problemen met zien?

 

Herken je één of meerdere van deze klachten dan kun je heel goed een tekort aan Omega 3 vetzuren hebben. Ga hierover in gesprek met je huisarts of probeer enige tijd in de geadviseerde doseringen te suppleren en kijk of je klachten minder worden. Suppletie met EPA/DHA is veilig ook voor mensen die bloedverdunners gebruiken. Tijdens zwangerschap en het geven van borstvoeding kan visolie (die gegarandeerd vrij is van contaminanten de voorkeur hebben boven het eten van vette vis.

Omega 3 vetzuren en kinderen

Omdat de hersenen van kinderen zich razendsnel ontwikkelen is het voor een goede geestelijke en lichamelijke ontwikkeling van belang voldoende Omega 3 vetzuren binnen te krijgen. Zo helpt het de kinderen zich beter te kunnen concentreren en is het goed voor het geheugen. Maar kinderen zijn helaas niet altijd dol op vis! Daarom zou je als aanvulling op de voeding kunnen kiezen voor een Omega 3 supplement (visolie capsules) speciaal voor kinderen.

Groenlipmossel

De Groenlipmossel dankt zijn naam aan de groene schelprand. De mossel komt alleen voor in de wateren van Marlborough Sounds in Nieuw Zeeland. Groenlipmossel capsules bevatten wel 30 verschillende Omega 3 vetzuren en dat maakt het een totaal ander product dan bijvoorbeeld visolie of krillolie.

Visolie bevat de Omega 3 vetzuren EPA en DHA. Groenlipmossel bevat naast deze 2 vetzuren ook nog ALA, SDA, DPA, DTA, ETE en het zeldzame ETA. De Groenlipmossel wordt ook wel Green lipped Mussel of Perna canaliculus genoemd. Het is op zich al uniek te noemen dat de Groenlipmossel alleen maar voorkomt in de schone wateren van Marlborough Sounds in Nieuw Zeeland. Ze hebben zelfs geprobeerd om de omgeving van de Groenlipmossel na te bootsen in verschillende aquariums. Echter is dit nooit gelukt.

Groenlipmossel capsules zijn de laatste jaren erg populair geworden. Toch wordt het al lang gebruikt door de Maori’s die in Nieuw Zeeland wonen.

De werkzame stoffen in Groenlipmossel

De werkzame stoffen in Groenlipmossel zijn de Omega -3 vetzuren, glucosamine en chondroïtine. Met name het palet van Omega 3 vetzuren is uniek. Het bevat naast de bekendste Omega 3 vetzuren DHA en EPA ook nog aan aantal andere omega vetzuren. Dit zijn onder andere ALA, SDA, ETE, DTA, DPA en een zeer zeldzaam vetzuur genaamd ETA.

De beste Groenlipmossel producten

Om van de gezondheidsvoordelen van Groenlipmossel gebruik te maken kunnen we diverse Groenlipmossel producten gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor de Groenlipmossolie van Vitals. Vitals heeft dit product verder aangevuld met ruwe parelzaadolie. Een ander goed supplement is VitOrtho Groenlipmossel extract. Dit product is aangevuld met mangaan wat onder andere goed is voor de opbouw van het kraakbeen in de gewrichten.

Wanneer kun je het beste levertraan gebruiken?

Vroeger werd levertraan voornamelijk in de wintermaanden geadviseerd en ingenomen. Wanneer de ‘R’ in de maand zat was het lastig om aan voldoende vers fruit en groente te komen. Ook kregen de mensen te weinig zonlicht (vitamine D) en hadden ze vaak een verminderde weerstand.

Het is belangrijk om het hele jaar door voldoende Omega 3 vetzuren en vitamine D te nemen. Over het algemeen eten we te weinig vette vis waardoor we te weinig EPA en DHA binnen krijgen.

Vitamine D ontvang je voornamelijk uit de zon. In de zomer zou je zeggen dat je voldoende zon op je huid krijgt. Toch valt dit voor sommigen tegen. Gesloten ramen laten bijvoorbeeld geen UVB licht door en we moeten op het juiste moment van de dag buiten zijn.

Ook door gebuik van zonnebrandcreme wordt de vitamine D opname verminderd. Velen van ons zijn te weinig buiten en we moeten ons uiteraard ook goed beschermen tegen de zon. Hierdoor kan het zijn dat je te weinig vitamine D aanmaakt. Zelfs in de zomer.

Een tekort aan Omega 3 vetzuren en Vitamine D kun je opvangen door gebruik van levertraan. Zeker in de wintermaanden, maar ook aan te bevelen in de zomer.

 

Levertraan, ken je dit goedje nog?

Levertraan, wie heeft het vroeger niet gehad? Velen van ons zullen het herkennen en hebben hier waarschijnlijk slechte herinneringen aan. Wat was het vies! Maar wees gerust, tegenwoordig wordt levertraan gezuiverd en kun je het innemen als een levertraan capsule. De vieze smaak is verleden tijd.

Wat is Levertraan?

Levertraan is een vette olie die gewonnen wordt uit de lever van vissen. Het is echt bezig met een comeback en dat komt voornamelijk omdat levertraan gezond is. Levertraan bevat namelijk de Omega 3 vetzuren EPA en DHA. Deze vetzuren vinden we ook terug in de beste visolie. Echter bevat levertraan ook Vitamine A, Vitamine D en Vitamine E en is daarom een completer supplement.

Hoe wordt levertraan gewonnen?

Het is een misverstand dat levertraan afkomstig is van walvissen. Levertraan wordt namelijk gewonnen uit de lever van kabeljauw, schelvis, heilbot of andere vissoorten uit de kabeljauw familie.

Krill olie

Krill olie is afkomstig van krill. Dit is een klein garnaaltje dat in de wateren van Antarctica leeft. De krill voedt zich met plankton en algen. Algen zijn rijk aan Alfa-linoleenzuur (ALA), die door de krill worden omgezet in de Omega 3 vetzuren DHA en EPA. Krill olie is daarom ook een goede bron van DHA en EPA.

Wat is het verschil tussen krillolie en visolie?

In grote lijnen lijken krillolie en visolie op elkaar. Ze bevatten beiden de omega 3 vetzuren DHA en EPA. Toch zijn er veel wetenschappers die beweren dat je beter krill olie dan visolie kunt nemen. Lees er hieronder alles over.

Opneembaarheid van krill olie

Nu wordt het iets ingewikkelder. Het grootste verschil zit namelijk in de vorm van DHA en EPA. De vetzuren in krillolie komen voor in de vorm van fosfolipiden en bij visolie is dit in de vorm van triglyceriden. Volgens wetenschappers worden de fosfolipidenvorm beter opgenomen door ons lichaam.

Duurzaamheid

Krill wordt alleen gevangen in Antarctica en de vangst staat onder toezicht van de Commision for the Conservation of the Antarctic Marine Living Resources (CCAMLR). Krill wordt daardoor volledig duurzaam en ecologisch verantwoord gevangen. Het Wereldnatuurfonds noemt de Antarctische krill één van de minst beviste soorten ter wereld. Hierdoor komt de biomassa nooit in gevaar.

Antioxidanten in krill olie

Naast DHA en EPA bezit krillolie ook antioxidatieve eigenschappen. De belangrijkste antioxidanten in krill olie zijn Vitamine E en astaxanthine.

Waar is krillolie goed voor?

De Omega 3 vetzuren DHA en EPA hebben onder andere een positieve invloed op:

  • Het gezichtsvermogen
  • Het hart
  • De hersenen
  • Een normale bloeddruk

 

De positieve invloed op een normale bloeddruk wordt behaald bij een dagelijkse inname van 3 gram EPA of DHA. De overige 3 gezondheidsclaim worden behaald bij een dagelijkse inname van 250 mg DHA en/of EPA.

Visolie

Ben je geen fan of eet je te weinig vis, maar wil je toch profiteren van de vele voordelen die visvetzuren met zich meebrengen? Dan is een visolie supplement wat voor jou! In visvetzuren bevinden zich namelijk essentiële vetzuren die ieder lichaam nodig heeft voor optimale functionaliteit. Visvetzuren, die DHA en EPA bevatten, hebben onder andere een positieve invloed op de volgende punten;

  • Een normale bloedruk[1]
  • Het hart[2]
  • De hersenfunctie[2]
  • Het gezichtsvermorgen[2]

Lichamelijke voordelen van visolie

Zoals hierboven benoemend hebben visvetzuren een positieve invloed op de hersenen, hart, gezichtsvermogen en de bloeddruk. Maar wat zijn nou preciés de voordelen?

  • DHA en EPA hebben een gunstige invloed op het behoud van een normale bloeddruk [1]
  • DHA draagt bij tot de instandhouding van een normale hersenfunctie [2]
  • DHA is goed voor het gezichtsvermogen [2]
  • DHA en EPA is goed voor het hart [2]

 

Ieder die weinig tot geen vis eet kan dus grote voordelen halen uit het nemen van een visolie supplement. Dagelijks 1 á 2 pillen bij het ontbijt of andere maaltijd zijn vaak al voldoende!

Vragen over visolie kopen?

Heb je vragen over de visolie supplementen in ons assortiment, de voordelen van visvetzuren of een andere vraag over de verschillende tabletten? Neem dan vooral contact met ons op, wij staan voor u klaar!

De werkbaarheid van de genoemde gezondheidsvoordelen is bewezen bij de volgende inname:

  • [1] Bij een dagelijkse inname van 3 gram EPA of DHA
  • [2] Bij een dagelijkse inname van 250 mg DHA en/of EPA

 

Bestel snel de beste omega 3 vetzuren bij Online Bio Company.

Alle bestellingen voor 15:00 worden de volgende dag al bij jou thuisbezorgd. Profiteer nu van onze aanbiedingen en uitgebreide service en plaats snel via iDeal of Klarna een bestelling.

 

Welk supplement is goed voor de opbouw van kraakbeen?
Om van de gezondheidsvoordelen van Groenlipmossel gebruik te maken kunnen we diverse Groenlipmossel producten gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor de Groenlipmossolie van Vitals. Vitals heeft dit product verder aangevuld met ruwe parelzaadolie. Een ander goed supplement is VitOrtho Groenlipmossel extract. Dit product is aangevuld met mangaan wat onder andere goed is voor de opbouw van het kraakbeen in de gewrichten.
Ik ben vegetariër, hoe vul ik mijn eiwitten aan?
Het is niet zo dat vegetariërs en veganisten een hogere eiwitbehoefte hebben. Wel is het voor deze mensen lastiger om aan voldoende eiwitten te komen. Dierlijke producten zijn namelijk één van onze grootste eiwitbronnen. Omdat vegetariërs dit niet consumeren kan er sneller een tekort ontstaan. De meeste vegetariërs en veganisten zorgen ervoor dat ze op een andere manier voldoende eiwitten binnen krijgen. Dit kan natuurlijk door te kiezen voor andere voedingsmiddelen. Maar je kan het ook oplossen door het gebruik van een vegan eiwitshake.
Hoe zorg ik voor een goede darmflora?
In onze darmflora komen zowel slechte als goede bacteriën voor. Hierin heerst een bepaald evenwicht. Wanneer dit evenwicht verstoord wordt kunnen er klachten ontstaan als buikpijn, diarree en obstipaties. Bacteriën zoals probiotica, komen via de maag in de darmen terecht. Vaak worden bacteriën al in de maag door het maagzuur, of in dunne darm door de gal gedood. Om werkzaam te kunnen zijn moeten probiotica in voldoende mate in de maag overleven. Ze bereiken vervolgens de dunne darm  en uiteindelijk de dikke darm waar ze hun werk kunnen doen.